TÜBİTAK-ARDEB 1001 Programı 2019 Yılı 2. Dönem Başvurularına İlişkin Önemli Bilgilendirme
14.10.2019
Araştırma Destek Programları Başkanlığı (ARDEB) tarafından yürütülmekte olan "1001-Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı"nın 2019 yılı 2. dönem başvuruları 01 Ekim 2019 tarihinden itibaren alınmaya başlanmıştır. Proje başvurularının, ARDEB Proje Başvuru Sistemi üzerinden ve e-imza ile yapılması gerekmektedir. Çevrimiçi başvurunun ve e-imza sürecinin tamamlanması için son tarih 15 Kasım 2019 olarak belirlenmiştir.
Desteklenecek projelerin belirlenmesinde, proje yürütücüsünün (varsa) daha önce desteklenen projeleri kapsamında elde edilen çıktı ve etkileri ile alternatif fon kaynaklarından faydalanma girişimleri de (Avrupa Birliği Çerçeve Programlarına yapılan başvurular) göz önünde bulundurulacaktır.
Proje başvurusu yapılırken;
- Proje yürütücüsünün daha önce desteklenen projesi/projeleri bulunması durumunda, ARDEB Proje Takip Sistemi üzerinden ilgili proje(ler) için etkinin/etkilerin girilmesi ve çıktıların güncel olduğundan emin olunması,
- ARDEB Proje Başvuru Sistemi üzerinden Avrupa Birliği Çerçeve Programları kapsamında yapılan başvuruya/başvurulara ait bilgilerin girilmesi büyük önem arz etmektedir.
Ayrıca, 1001 programının başvuru formunda değişiklikler yapılmış ve güncel başvuru formu ilgili programın web sayfasına konulmuştur. Söz konusu programa yapılacak başvuruların değerlendirmeye alınabilmesi için “http://www.tubitak.gov.tr/tr/destekler/akademik/ulusal-destek-programlar...” adresinde yer alan güncel başvuru formu ve eklerinin doldurularak ARDEB Proje Başvuru Sistemine yüklenmesi gerekmektedir. Güncel olmayan başvuru formları ile sunulan proje önerileri değerlendirmeye alınmayarak iade edilecektir.
ARDEB Proje Başvuru Sistemine http://ardeb-pbs.tubitak.gov.tr, ARDEB Proje Takip Sistemine http://ardeb-pts.tubitak.gov.tr, e-imza sürecine ilişkin ayrıntılı bilgiye ise https://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/281/ardeb_e-imza_yardim_d... adresinden ulaşılabilmesi mümkündür.