Sınıfta klasik yöntemlerle sürdürülen eğitim, bilgi çağı bireyleri için bilgisayar destekli eğitim ve uzaktan eğitim modellerine göre daha düşük esneklikte ve daha az etkin olabilmektedir. Eğitim ortamında uzun yıllar boyunca en önemli yeri alan ders kitapları, bilgi çağı öğrencileri için yüksek motivasyonu sağlama konusunda yeterli olmamaktadır. Değişen ve gelişen koşullar karşısında öğrencilerin gereksinim duyduğu somut ve alternatif yaşantıları yeterli ölçüde sağlamak için yeni, zengin ve etkileşimli eğitim ortamlarının kullanılmasına gereksinim vardır. Çoklu ortam (multimedya) eğitim dünyasına bir heyecan kazandırmıştır. Multimedya sıradan bir kitap yerine, hareketli, etkileyici ve öğrencinin motivasyonunu artırıcı bir eğitim ortamı oluşturulmasını sağlamaktadır. Eğitim animasyon, simülasyon, video ve çarpıcı görseller ile desteklenmektedir. Eğitim alanında son zamanlarda yapılan pek çok araştırmada belirtildiği gibi teknoloji artık eğitim sistemlerinde önemli bir yer tutmaktadır. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımı sadece öğrenme içeriğinin çoklu ortam zenginliği ile değil aynı zamanda öğrenmeyi pasif bir olgu olmaktan çıkarıp keşif, heyecan ve ilgi uyandıran, öğrencilerin eleştirel düşünme, problem çözme ve iletişim becerilerinin gelişmesine katkıda bulunan yöntemlerle sunabilmesiyle de daha kaliteli bir öğretime imkân tanımaktadır. İnternet de öğrencinin kendi hızında çalışma yapmasını yani bireyselleştirilmiş eğitim ile hayat boyu öğrenmeyi mümkün kılmaktadır.  

Günümüzde, öğretim elemanının rolü de öğretmenin baskın olduğu bir konumdan ziyade rehber, öğretimi kolaylaştırıcı ve koç konumuna dönüşmüştür.  Öğrenme günümüzde sınıf ile sınırlı olmayıp, sınıf dışında ve öğretmensiz de devam etmektedir. Dolayısıyla yeni öğrenme-öğretme tekniklerinin ve etkin öğrenme ortamlarının benimsenmesi gündeme gelmiştir. Problem temelli öğrenme, aktif öğrenme, yaparak, deneyerek öğrenme gibi yeni ve etkileşimli yaklaşımları geliştirmek ve uygulamak, bilişim teknolojilerini kullanmak öğreneni daha aktif kılmaktadır.

Atılım Üniversitesi, Öğretme ve Öğrenme Merkezi (ÖGEM), eğitimde başarıyı ve eğitmenlerin performanslarını artırmak, öğrencilerin ise daha etkili ve kalıcı öğrenmeleri ve bu amaç için ihtiyaç duyulan en son teknolojilerin de işe koşulmasını sağlamak adına çeşitli çalışmalar ve etkinlikler yürütecektir. Yenilikçi, yapılandırmacı, bireyselleştirilmiş, 7/24 eğitim ve hayat boyu öğrenme yaklaşımları destekleyecek özgün projelerle konusunda lider olmayı hedeflemektedir.

Haberler

Etkinlikler

SÜRDÜRÜLEBİLİR SU İÇİN YENİ UFUKLAR: DENİZ SUYU ARITMA

İşletme
CENGİZ YENERİM SALONU (MAVİ SALON)
11 Aralık 2024, 14:30 - 11 Şubat 2025, 16:00

Şehrin Tipografisi: 17 Eylül Üni. Grafik Tasarım Bölümü Araş. Gör. Şule Bayrak'ın Sunumu

Grafik Tasarım
Kadriye Zaim Kütüphanesi
09 Aralık 2024, 13:30 - 14:30

mimarlık top.

Kültürel ve Sosyal İşler Müdürlüğü
Kemal Zaim Konferans Salonu
06 Aralık 2024, 13:00 - 14:00

mimarlık top.

Mimarlık Topluluğu
Kemal Zaim Konferans Salonu
06 Aralık 2024, 13:00 - 14:00

Panel: 5 Aralık 2024 Perşembe 14:00 Ankara Lojistik Üssü

Uluslararası Ticaret ve Lojistik
Ankara Lojistik Üssü
05 Aralık 2024, 14:00 - 17:00

Çocuk Gelişimciler Topluluğu

Kültürel ve Sosyal İşler Müdürlüğü
Cengiz Yenerim Konferans Salonu
03-05 Aralık 2024, 13:30 - 14:30

Atılım Üniversitesi, Endüstriyel Tasarım Bölümü ile Gazi Üniversitesi Tasarım Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından ortak bir çalışma şeklinde "Geçici Afet Konuları ve Dezavantajlı Gruplar" çalıştayı gerçekleştirilmiştir.

Endüstriyel Tasarım
Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi 4. Kat S5 Stüdyosu
29 Kasım 2024, 13:45 - 18:00

Dekanlık - Öğrenci Buluşması / Dean - Student Meeting

Odyoloji
Sağlık Bilimleri Fakültesi
23 Kasım 2024, 01:33 - 01:33

Dekanımız, tüm öğretim elemanlarımız aramıza yeni katılan öğrencilerimizle bir arada olacaktır.

Çocuk Gelişimi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
22 Kasım 2024, 16:23 - 16:23

Dil-Edebiyat Alanında TÜBİTAK Projesi Yazma Eğitimi

İngilizce Mütercim ve Tercümanlık
Lamia Ergenekon Salonu
22 Kasım 2024, 13:30 - 16:00