Yabancı Diller Bölümü’ nün Yıl Sonu Öğretmen Sunumları Gerçekleştirildi
17.06.2013
2012 ve 2013 öğretim yılında Yabancı Diller Bölümünün kadrosuna katılan ingilizce okutmanları eğitim yılı böyunca derslerinin yanısıra öğretmen hizmet içi eğitimine katılmış ve çalışmalarını bir yıl sonu etkinlik programıyla tamamlayarak sertifikalarını almışlardır.
Yabancı Diller Bölümünde geçtiğimiz öğretim yılında işe başlayan 5 okutmanın hizmet içi eğitim alması için Pearson Yayınevinin Teacher Development Interactive (TDI) adlı internet üzerinden bir eğitim programı alınarak bir yıl boyunca eğitim yapılmıştır. Bu eğitime, Serkan Göktaş, Yağmur Balcı, Bengü Cilalı, Bernis Unal ve Mustafa Güneş yeni hocalar olarak katılmıştır. Programın moderatörlüğünü YDB bölüm başkan yardımcısı Mine Bellikli yürütmüştür.
Yıl sonu etkinliklerinde yeni hocaların hizmet içi eğitim konularından esinlenerek ve onları geliştirerek hazırladıkları sunumlarının yanısıra, bölümde önceden çalışmakta olan diğer hocaların da hem bireysel hem de yeni hocalarla ortak hazırladıkları sunumlar yer almıştır. Bu çerçevede, Gülseli Erdem, Ladan A Safaei, Renan Güney de sunumlar yapmışlardır. Bölümde yarı zamanlı olarak çalışmakta olan Müge Umaç da bir sunumla paylaşıma katılmıştır. Sunulan konular:
Fun via Games in ELT
Steps to a Research Paper
Exchanging Ideas on Teaching Vocabulary
Shadowing an Effective Language Learning Technique
Sample Open Course Ware Course
Extensive Reading and Creative Practices
Her bir konusu ayrı ayrı çeşitli yaratıcı tartışma ve ileri çalışmalara yönlendiren bu paylaşım programına, bölüm hocalarının dışında Fen Edebiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Belgin Elbir, Hazırlık Okulu Müdürü Aytuna Kocabıyıkoglu , ve bazı hocaları ile Kurumsal Gelişim ve Planlama Koordinatörü Erol Yücel de katılmıştır. Program Provostumuz Prof. Dr Hasan Akay’ın ödül ve sertifikaları vermesi ile sürmüş ve bir hediye kura çekimi ile son bulmuştur.
Bu tür bir paylaşım etkinliğinin kurum aidiyet duygusunu geliştirme, öğretmeni güçlendirme, bilgi ve deneyim paylışımı , birimlerarsı tanınırlık, görülebilirlik , açıklık ve öğretmen içsel motivasyonunun artırılması bakımından çok yararlı olduğu söylenebilir.
Katkıda bulunan herkesi kutlar, taktirlerimizi iletir, bu imkanı sağlayan Üniversite Üst yönetimine şükranlarımızı sunarız.