Critical Thinking (Eleştirel Düşünme)
16.03.2011
Hazırlık Okulu tarafından düzenlenen “Critical Thinking” (Eleştirel Düşünme) konulu sunum Longman Yayınevi öğretmen eğiticisi Kristina Smith tarafından 2 Mart 2011 tarihinde 14:30 – 16:15 saatleri arasında gerçekleştirilmiştir.
Seminere tüm Hazırlık Okulu okutmanları ve Yabancı Diller Bölümünden bazı okutmanlar da katılmıştır.
Kristina Smith sunumuna, “Eski yıllarda insanlar ne tür beceriler öğrenirlerdi ve ne tür meslekler seçerlerdi?” sorularıyla başlayarak günümüzde eğitimde çok yaygın olan “Eleştirel Düşünme” sistemi ile bağlantı kurarak sınıflarda bu tür düşünmenin nasıl uygulanabileceği ve desteklenebileceği konusunda açıklamalar getirdi. Grup çalışmasının, ikili çalışmanın, müşterek çalışmanın önemine değindi ve ayrıca, günümüzde öğretmen odaklı eğitimden çok öğrenci odaklı eğitime önem verilmesi gerektiğine ve “Eleştirel Düşünmenin” öğrenmedeki katkısına olan önemine yer verdi.
Sunum sırasında yapılan çalıştaylarda eleştirel düşünme bağlamında katılımcılara kavram haritaları (mind–maps) kullandırarak sınıflarımızda uygulanabilecek kelime / sözcük pekiştirici faydalı aktiviteler yaptırdı. Ayrıca, bir okuma metnini ele almadan önce, öğrencilere metin ile ilgili “Neden”? “Niçin”? “Nasıl?” gibi sorular sordurarak öğrencilerin yaratıcılıklarını, ilgilerini ve eleştirel düşünme yetilerini harekete geçirmelerinde bu tür soruların önemli rol oynadığını vurguladı. Böylece hiç ilgi duymadıkları bir konuda bile, öğrencilerde okuma parçasına ilgi uyandırmanın mümkün olacağını ifade etti.
Sunum ünlü düşünür ve bilim adamı Einstein’ın eleştirel düşünme ile ilgili ünlü söylemlerine yer verilerek sonlandırıldı.
HAZIRLIK OKULU