“Çatışma Yönetimi” Konulu Seminer
22.04.2010
Atılım Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Bölümü tarafından düzenlenen Danışman Müge Cantekin’in konuşmacı olduğu Çatışma Yönetimi” konulu seminer 7 Nisan 2010 tarihinde, Cengiz Yenerim Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi.
Cantekin konuşmasında çatışma yönetiminin, bugünün çalışma hayatında, bilgi alışverişinin ve yoğun rekabetin yüksek ve genel olarak bireylerin farklı özelliklerle donanmış olmasına bağlı olarak çok önemli olduğunu vurguladı. Çatışmanın negatif yönüyle iş yerinde zaman kaybına, gizli ve açık güç savaşlarına ve iş performansının düşmesine neden olabildiğini, diğer taraftan çatışmanın içeriğinin de önemli olduğunu ve özellikle kişiliklere saldırı boyutuna taşınmadan çatışmayı çözümlemek gerektiğinin altını çizdi.
Çatışmanın ortaya çıkışı ile ilgili olarak en önemli faktörlerin başında bireysel algı farklılıkların yer aldığını dolayısı ile yaşamlarının başlangıcından bugüne kadar geliştirdikleri perspektifin, bireyin etrafında ne kadar benzer profilde kişiler olsa da, farklı bir açıya sahip olmasına neden olduğuna dikkati çeken Müge Cantekin, bu durumda çatışma yönetiminde birinci basamak olarak diğer insanların perspektiflerini anlayabilmek ve doğru çözümler geliştirebilmek için bireyin bakış açısını genişletmesinin önemini vurguladı.
Cantekin konuşmasında çatışma yönetiminin, bugünün çalışma hayatında, bilgi alışverişinin ve yoğun rekabetin yüksek ve genel olarak bireylerin farklı özelliklerle donanmış olmasına bağlı olarak çok önemli olduğunu vurguladı. Çatışmanın negatif yönüyle iş yerinde zaman kaybına, gizli ve açık güç savaşlarına ve iş performansının düşmesine neden olabildiğini, diğer taraftan çatışmanın içeriğinin de önemli olduğunu ve özellikle kişiliklere saldırı boyutuna taşınmadan çatışmayı çözümlemek gerektiğinin altını çizdi.
Çatışmanın ortaya çıkışı ile ilgili olarak en önemli faktörlerin başında bireysel algı farklılıkların yer aldığını dolayısı ile yaşamlarının başlangıcından bugüne kadar geliştirdikleri perspektifin, bireyin etrafında ne kadar benzer profilde kişiler olsa da, farklı bir açıya sahip olmasına neden olduğuna dikkati çeken Müge Cantekin, bu durumda çatışma yönetiminde birinci basamak olarak diğer insanların perspektiflerini anlayabilmek ve doğru çözümler geliştirebilmek için bireyin bakış açısını genişletmesinin önemini vurguladı.
Çatışmayı yönetmek adına iletişimin önemine de değinerek, iletişim boyutunda perspektifinde farklılıklar yaratan ve başka insanları anlamaya çalışmaya başlayan bireylerin empatik yaklaşıma sahip olmaya başlayabileceğini, empatiyi yaşama yerleştirmek içinse yine etkili bir dinleyici olmaya ihtiyaç duyulduğunu vurguladı. Konuşmacı, en temelde bütün bu süreçlerin bireylerin niyetleri ile ilintili olduğunun unutulmaması gerektiğini ve bireylerin başkalarını anlamak telaşından önce kendilerini tanıma ve yaşamlarını kolaylaştırmak adına farklılıkları kabul etme aşamasından geçmeleri gerektiğine dikkat çekti.