Elektronik ticaret yani kısaca e-ticaret, şirketlerin ve bireylerin internet üzerinden mal ve hizmet alım satımı yapmalarına olanak sağlayan bir iş modelidir. E-ticaret dört pazar segmentinde faaliyet göstermektedir. Bunlar; tüketiciden tüketiciye, tüketiciden işletmeye, işletmeden işletmeye ve işletmeden tüketiciyedir. E-ticaret diğer ticaret modellerine kıyasla büyük donanımlara ihtiyaç duyulmadan yapılabilecek bir ticarettir. Kolaylıkla bilgisayarlar, akıllı telefonlar, tabletler ve diğer akıllı cihazlar yardımı ile yürütülebilir. 

2022 yılında dünya ölçeğinde 5,7 trilyon dolar değerinde pazar payı elde eden e-ticaret, 100,2 trilyon dolar değerindeki küresel gayri safi hasılanın %5,7’sini temsil etmiştir. E-ticaretin küresel perakende satışlar içindeki payı ise %22 olmuştur.

Türkiye’de e-ticaret sektörü 2022 yılında Gayrisafi Yurt İçi Hasıla’nın yaklaşık %6’sına karşılık gelen 801 milyar TL’lik bir ekonomik büyüklüğe ulaşmıştır. Açıklanan rakamlar, özellikle pandemi sonrası e-ticaretin her sene ortalama olarak %2,2 ile %3,5 arasında büyüdüğünü göstermektedir. 2026 yılında dünya genelindeki e-ticaret hacminin 8,15 trilyon dolar, Türkiye özelinde ise 1,8 trilyon dolar seviyelerinde olması beklenmektedir.

Türkiye’de nüfusun her geçen sene hızlı bir artış seyretmesi, internet ve mobil kanallarının kullanım oranının sürekli yükselmesi, lojistik ve ödeme sistemlerindeki olumlu gelişmeler, genç nüfus oranının yüksek olması ve bu genç nüfusun yeni teknolojilere kolay ve hızla uyum sağlayabilmesi e-ticaret ekosisteminin gelişmesine katkı sağlamaktadır. Bölüm müfredatımız sektörün ihtiyaçlarına göre hazırlanmıştır. Müfredatımızda Sosyal Medya Yönetimi, E-pazarlama, Tüketici Davranışları, Dijital Çağda Reklamcılık gibi teorik derslerin yanı sıra Görsel İletişim Tasarımı, Web Tasarımı gibi uygulamalı dersler ile yenilikçi ve sektörün ihtiyaçlarına uygun dersler yer almaktadır.

Mezunlarımız, özel sektörde ve kamu kurumlarında e-ticaret uzmanı, dijital pazarlama uzmanı, sosyal medya yöneticisi, kurumsal iletişim uzmanı ve içerik yöneticisi olarak iş bulabilecekleri gibi kendi e-ticaret şirketlerini kurabilecek donanıma sahip olacaklardır.

Etkinlikler

Atılım Üniversitesi Mimarlık Bölümü 2024-2025 Güz dönemi MMR 402 Mimari Tasarım VI dersi Final Projesi Sunumları ve Kolokyumu 17 Ocak 2025 Cuma günü Atılım Üniversitesi Cevdet Kösemen Amfisi’nde gerçekleştirilecektir.

Mimarlık Bölümü
GSTMF
17 Ocak 2025, 10:00 - 18:00

ART267 Tiyatro Dersi: Anton Çehov'un "Bir Evlenme Teklifi ve Ayı" Tiyatro Oyunu (2. Gösterim: 10 Ocak 2025 Saat:15.00-16.00)

Güzel Sanatlar Ortak Dersler
Kemal Zaim Sunel Konferans Salonu, 2.Kat
10 Ocak 2025, 15:00 - 16:00

ART267 Tiyatro Dersi: Anton Çehov'un "Bir Evlenme Teklifi ve Ayı" Tiyatro Oyunu (1. Gösterim: 9 Ocak 2025 Saat:12.00-13.00)

Güzel Sanatlar Ortak Dersler
Kemal Zaim Sunel Konferans Salonu, 2.Kat
09 Ocak 2025, 12:00 - 13:00

Atılım Üniversitesi Mimarlık Bölümü 2024-2025 Güz dönemi tasarım dersleri final jürileri 08-17 Ocak 2025 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir. Katılımlarınızı bekler, tüm öğrencilerimize başarılar dileriz ✨

Mimarlık Bölümü
GSTMF
08-17 Ocak 2025, 10:00 - 17:00

Kariyer ve Yetkinlik Buluşmaları

Kariyer Planlama ve Ortak Eğitim Koordinatörlüğü
https://yetkinlikbulusmalari.ssa.gov.tr
25 Aralık 2024, 08:30 - 15:40

Hukuk ve Etik Topluluğu

Hukuk ve Etik Topluluğu
Orhan Zaim Konferans Salonu
23 Aralık 2024, 13:00 - 14:00

Hayata Atılım Topluluğu

Kültürel ve Sosyal İşler Müdürlüğü
Kemal Zaim Koınferans Salonu
18 Aralık 2024, 14:00 - 16:00

Girişimcilik ve İnovasyon Topluluğu

Kültürel ve Sosyal İşler Müdürlüğü
Cengiz Yenerim Konferans Salonu
18 Aralık 2024, 13:30 - 15:30

Akademik Tema: Su

Hemşirelik
Atılım Üniversitesi, Orhan Zaim Konferans Salonu
18 Aralık 2024, 13:30 - 16:30

Girişimcilik ve İnovasyon Topluluğu

Kültürel ve Sosyal İşler Müdürlüğü
Cengi Yenerim
18 Aralık 2024, 13:30 - 15:30