Elektronik ticaret yani kısaca e-ticaret, şirketlerin ve bireylerin internet üzerinden mal ve hizmet alım satımı yapmalarına olanak sağlayan bir iş modelidir. E-ticaret dört pazar segmentinde faaliyet göstermektedir. Bunlar; tüketiciden tüketiciye, tüketiciden işletmeye, işletmeden işletmeye ve işletmeden tüketiciyedir. E-ticaret diğer ticaret modellerine kıyasla büyük donanımlara ihtiyaç duyulmadan yapılabilecek bir ticarettir. Kolaylıkla bilgisayarlar, akıllı telefonlar, tabletler ve diğer akıllı cihazlar yardımı ile yürütülebilir. 

2022 yılında dünya ölçeğinde 5,7 trilyon dolar değerinde pazar payı elde eden e-ticaret, 100,2 trilyon dolar değerindeki küresel gayri safi hasılanın %5,7’sini temsil etmiştir. E-ticaretin küresel perakende satışlar içindeki payı ise %22 olmuştur.

Türkiye’de e-ticaret sektörü 2022 yılında Gayrisafi Yurt İçi Hasıla’nın yaklaşık %6’sına karşılık gelen 801 milyar TL’lik bir ekonomik büyüklüğe ulaşmıştır. Açıklanan rakamlar, özellikle pandemi sonrası e-ticaretin her sene ortalama olarak %2,2 ile %3,5 arasında büyüdüğünü göstermektedir. 2026 yılında dünya genelindeki e-ticaret hacminin 8,15 trilyon dolar, Türkiye özelinde ise 1,8 trilyon dolar seviyelerinde olması beklenmektedir.

Türkiye’de nüfusun her geçen sene hızlı bir artış seyretmesi, internet ve mobil kanallarının kullanım oranının sürekli yükselmesi, lojistik ve ödeme sistemlerindeki olumlu gelişmeler, genç nüfus oranının yüksek olması ve bu genç nüfusun yeni teknolojilere kolay ve hızla uyum sağlayabilmesi e-ticaret ekosisteminin gelişmesine katkı sağlamaktadır. Bölüm müfredatımız sektörün ihtiyaçlarına göre hazırlanmıştır. Müfredatımızda Sosyal Medya Yönetimi, E-pazarlama, Tüketici Davranışları, Dijital Çağda Reklamcılık gibi teorik derslerin yanı sıra Görsel İletişim Tasarımı, Web Tasarımı gibi uygulamalı dersler ile yenilikçi ve sektörün ihtiyaçlarına uygun dersler yer almaktadır.

Mezunlarımız, özel sektörde ve kamu kurumlarında e-ticaret uzmanı, dijital pazarlama uzmanı, sosyal medya yöneticisi, kurumsal iletişim uzmanı ve içerik yöneticisi olarak iş bulabilecekleri gibi kendi e-ticaret şirketlerini kurabilecek donanıma sahip olacaklardır.

Haberler

Etkinlikler

SÜRDÜRÜLEBİLİR SU İÇİN YENİ UFUKLAR: DENİZ SUYU ARITMA

İşletme
CENGİZ YENERİM SALONU (MAVİ SALON)
11 Aralık 2024, 14:30 - 11 Şubat 2025, 16:00

Şehrin Tipografisi: 17 Eylül Üni. Grafik Tasarım Bölümü Araş. Gör. Şule Bayrak'ın Sunumu

Grafik Tasarım
Kadriye Zaim Kütüphanesi
09 Aralık 2024, 13:30 - 14:30

mimarlık top.

Kültürel ve Sosyal İşler Müdürlüğü
Kemal Zaim Konferans Salonu
06 Aralık 2024, 13:00 - 14:00

mimarlık top.

Mimarlık Topluluğu
Kemal Zaim Konferans Salonu
06 Aralık 2024, 13:00 - 14:00

Panel: 5 Aralık 2024 Perşembe 14:00 Ankara Lojistik Üssü

Uluslararası Ticaret ve Lojistik
Ankara Lojistik Üssü
05 Aralık 2024, 14:00 - 17:00

Çocuk Gelişimciler Topluluğu

Kültürel ve Sosyal İşler Müdürlüğü
Cengiz Yenerim Konferans Salonu
03-05 Aralık 2024, 13:30 - 14:30

Atılım Üniversitesi, Endüstriyel Tasarım Bölümü ile Gazi Üniversitesi Tasarım Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından ortak bir çalışma şeklinde "Geçici Afet Konuları ve Dezavantajlı Gruplar" çalıştayı gerçekleştirilmiştir.

Endüstriyel Tasarım
Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi 4. Kat S5 Stüdyosu
29 Kasım 2024, 13:45 - 18:00

Dekanlık - Öğrenci Buluşması / Dean - Student Meeting

Odyoloji
Sağlık Bilimleri Fakültesi
23 Kasım 2024, 01:33 - 01:33

Dekanımız, tüm öğretim elemanlarımız aramıza yeni katılan öğrencilerimizle bir arada olacaktır.

Çocuk Gelişimi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
22 Kasım 2024, 16:23 - 16:23

Dil-Edebiyat Alanında TÜBİTAK Projesi Yazma Eğitimi

İngilizce Mütercim ve Tercümanlık
Lamia Ergenekon Salonu
22 Kasım 2024, 13:30 - 16:00