ECTS - Advanced Linear Algebra
Advanced Linear Algebra (MATH622) Course Detail
Course Name | Course Code | Season | Lecture Hours | Application Hours | Lab Hours | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Advanced Linear Algebra | MATH622 | 1. Semester | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Pre-requisite Course(s) |
---|
N/A |
Course Language | English |
---|---|
Course Type | Compulsory Departmental Courses |
Course Level | Ph.D. |
Mode of Delivery | Face To Face |
Learning and Teaching Strategies | Lecture, Discussion, Question and Answer, Problem Solving. |
Course Lecturer(s) |
|
Course Objectives | This course is designed to introduce the fundamental concepts of advanced linear algebra. |
Course Learning Outcomes |
The students who succeeded in this course;
|
Course Content | Basic linear algebra, linear transformations, the structure of a linear operator, eigenvalues and eigenvectors, real and complex inner product spaces, structure theory for normal operators, metric vector spaces: the theory of bilinear forms, Hilbert spaces, tensor products, operator factorizations: QR and singular values. |
Weekly Subjects and Releated Preparation Studies
Week | Subjects | Preparation |
---|---|---|
1 | Basic Linear Algebra | pp. 31-49 |
2 | Linear Transformations | pp. 55-71 |
3 | The Structure of a Linear Operator | pp. 141-151 |
4 | Eigenvalues and Eigenvectors | pp. 153-160 |
5 | Eigenvalues and Eigenvectors | pp. 161-174 |
6 | Real and Complex Inner Product Spaces | pp. 181-195 |
7 | Structure Theory for Normal Operators | pp. 201-215 |
8 | Structure Theory for Normal Operators | pp. 216-232 |
9 | Metric Vector Spaces: The Theory of Bilinear Forms | pp. 239-257 |
10 | Hilbert Spaces | pp. 307-318 |
11 | Hilbert Spaces | pp. 319-331 |
12 | Tensor Products | pp. 337-363 |
13 | Tensor Products | pp. 366-374 |
14 | Operator Factorizations: QR and Singular Values | pp. 425-434 |
15 | Review | |
16 | Review and Final Exam |
Sources
Course Book | 1. Advanced Linear Algebra, Steven Roman, 2nd Edition, Springer, 2005 |
---|---|
2. Matrices: Theory and Applications, Denis Serre, Springer, 2002 | |
3. A Guide to Advanced Linear Algebra, Steven H. Weintraub, Dolciani Mathematical Expositions, 2011 |
Evaluation System
Requirements | Number | Percentage of Grade |
---|---|---|
Attendance/Participation | - | - |
Laboratory | - | - |
Application | - | - |
Field Work | - | - |
Special Course Internship | - | - |
Quizzes/Studio Critics | - | - |
Homework Assignments | 4 | 20 |
Presentation | - | - |
Project | - | - |
Report | - | - |
Seminar | - | - |
Midterms Exams/Midterms Jury | 1 | 40 |
Final Exam/Final Jury | 1 | 40 |
Toplam | 6 | 100 |
Percentage of Semester Work | 60 |
---|---|
Percentage of Final Work | 40 |
Total | 100 |
Course Category
Core Courses | X |
---|---|
Major Area Courses | |
Supportive Courses | |
Media and Managment Skills Courses | |
Transferable Skill Courses |
The Relation Between Course Learning Competencies and Program Qualifications
# | Program Qualifications / Competencies | Level of Contribution | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında, bağımsız olarak, bir problem kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirerek problemi çözebilir ve sonuçları değerlendirebilir | X | ||||
2 | Matematiğin temel alanlarında ve kendi uzmanlığı olarak seçtiği alanda gerekli alt yapıyı oluşturur. | X | ||||
3 | Matematik literatürünü ve özel olarak kendi araştırma konusu ile ilgili ulusal ve uluslararası güncel yayınları takip edebilir ve bunlardan kendi araştırma konusu ile ilgili olanları çalışmalarında kullanabilir | X | ||||
4 | Bilimsel etik değerleri ve kuralları dikkate alır ve mesleki ve toplumsal yaşamda kullanabilir | X | ||||
5 | Kendi çalışmalarının sonuçlarını veya belli bir konudaki güncel çalışmaları ve bulguları, çeşitli bilimsel toplantılarda topluluk önünde Türkçe ve İngilizce olarak sunabilir ve tartışmalara katılabilir. | X | ||||
6 | Gerek bireysel, gerek bir çalışma grubunun üyesi olarak çalışabilme becerisini geliştirir | X | ||||
7 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, özgün bir çalışma üretme becerisini geliştirir. Bilimsel gelişmeleri takip eder, özümsediği bilgilerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapabilir. | X | ||||
8 | Kazandığı bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu geliştirmeye açık olur. | X | ||||
9 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir; karşılaşılan problemleri matematiksel modellerle ifade ederek, matematiksel bakış açısı ile farklı çözüm yöntemleri önerir. | X | ||||
10 | Matematik temelli yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini bilimsel amaçlı kullanabilir. | X |
ECTS/Workload Table
Activities | Number | Duration (Hours) | Total Workload |
---|---|---|---|
Course Hours (Including Exam Week: 16 x Total Hours) | 16 | 3 | 48 |
Laboratory | |||
Application | |||
Special Course Internship | |||
Field Work | |||
Study Hours Out of Class | 14 | 3 | 42 |
Presentation/Seminar Prepration | |||
Project | |||
Report | |||
Homework Assignments | 4 | 3 | 12 |
Quizzes/Studio Critics | |||
Prepration of Midterm Exams/Midterm Jury | 1 | 10 | 10 |
Prepration of Final Exams/Final Jury | 1 | 13 | 13 |
Total Workload | 125 |