Elektronik ticaret yani kısaca e-ticaret, şirketlerin ve bireylerin internet üzerinden mal ve hizmet alım satımı yapmalarına olanak sağlayan bir iş modelidir. E-ticaret dört pazar segmentinde faaliyet göstermektedir. Bunlar; tüketiciden tüketiciye, tüketiciden işletmeye, işletmeden işletmeye ve işletmeden tüketiciyedir. E-ticaret diğer ticaret modellerine kıyasla büyük donanımlara ihtiyaç duyulmadan yapılabilecek bir ticarettir. Kolaylıkla bilgisayarlar, akıllı telefonlar, tabletler ve diğer akıllı cihazlar yardımı ile yürütülebilir. 

2022 yılında dünya ölçeğinde 5,7 trilyon dolar değerinde pazar payı elde eden e-ticaret, 100,2 trilyon dolar değerindeki küresel gayri safi hasılanın %5,7’sini temsil etmiştir. E-ticaretin küresel perakende satışlar içindeki payı ise %22 olmuştur.

Türkiye’de e-ticaret sektörü 2022 yılında Gayrisafi Yurt İçi Hasıla’nın yaklaşık %6’sına karşılık gelen 801 milyar TL’lik bir ekonomik büyüklüğe ulaşmıştır. Açıklanan rakamlar, özellikle pandemi sonrası e-ticaretin her sene ortalama olarak %2,2 ile %3,5 arasında büyüdüğünü göstermektedir. 2026 yılında dünya genelindeki e-ticaret hacminin 8,15 trilyon dolar, Türkiye özelinde ise 1,8 trilyon dolar seviyelerinde olması beklenmektedir.

Türkiye’de nüfusun her geçen sene hızlı bir artış seyretmesi, internet ve mobil kanallarının kullanım oranının sürekli yükselmesi, lojistik ve ödeme sistemlerindeki olumlu gelişmeler, genç nüfus oranının yüksek olması ve bu genç nüfusun yeni teknolojilere kolay ve hızla uyum sağlayabilmesi e-ticaret ekosisteminin gelişmesine katkı sağlamaktadır. Bölüm müfredatımız sektörün ihtiyaçlarına göre hazırlanmıştır. Müfredatımızda Sosyal Medya Yönetimi, E-pazarlama, Tüketici Davranışları, Dijital Çağda Reklamcılık gibi teorik derslerin yanı sıra Görsel İletişim Tasarımı, Web Tasarımı gibi uygulamalı dersler ile yenilikçi ve sektörün ihtiyaçlarına uygun dersler yer almaktadır.

Mezunlarımız, özel sektörde ve kamu kurumlarında e-ticaret uzmanı, dijital pazarlama uzmanı, sosyal medya yöneticisi, kurumsal iletişim uzmanı ve içerik yöneticisi olarak iş bulabilecekleri gibi kendi e-ticaret şirketlerini kurabilecek donanıma sahip olacaklardır.

Etkinlikler

MTT 301 dersi kapsamında gerçekleştirilen "Su" temalı öğrenci avangart giysi koleksiyosu sergisi 12 Mart Çarşamba günü satt 14:00 da sizlerle...

Tekstil ve Moda Tasarımı
GSTMF Fuaye Alanı
12-21 Mart 2025, 16:00 - 17:30

Genç HukukçularTopluluğu

Kültürel ve Sosyal İşler Müdürlüğü
Orhan Zaim konferans Salonu
11 Mart 2025, 14:30 - 16:30

BİLİM VE İŞ DÜNYASINDA KADIN MÜHENDİSLER

Mühendislik Fakültesi
Mühendislik Fakültesi Kemal Zaim Konferans Salonu
10 Mart 2025, 14:00 - 16:00

Hukukta İhtisas Topluluğu

Kültürel ve Sosyal İşler Müdürlüğü
Orhan Zaim Konferans Salonu
10 Mart 2025, 13:25 - 14:30

"Sektörde Kadın Olmak" İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü 8 Mart Kadınlar Günü Söyleşisi

İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Kemal Zaim Konferans Salonu
07-11 Mart 2025, 16:10 - 16:09

KASAUM, IEEE Topluluğu, Ekonomi Topluluğu, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Topluluğu, Genç Hukukçular Topluluğu

Kültürel ve Sosyal İşler Müdürlüğü
Kemal Zaim Konferans Salonu
07 Mart 2025, 13:30 - 14:30

Dünya Kadınlar Günü Etkinliği

Sağlık Bilimleri Fakültesi
Tıp ve Sağlık Bilimleri Fakültesi Binası C001 nolu amfi
07 Mart 2025, 11:31 - 11:31

Atılım Supply Chain Iniative Club

Kültürel ve Sosyal İşler Müdürlüğü
Lamia Ergenekon Konferans Salonu
07 Mart 2025, 10:30 - 12:30

Güncel Gelişmeler Işığında İklim Değişikliği ve Uluslararası Hukuk

Hukuk Fakültesi
Mühendislik Fakültesi A Blok Kat:1 1022 Numaralı Konferans Salonu
06 Mart 2025, 15:49 - 15:49

Beyond The Experience Banking

Kültürel ve Sosyal İşler Müdürlüğü
Mühendislik Fakültes1022 nolu salon
06 Mart 2025, 11:30 - 12:30