2009 2010 kayitlar
11.09.2009


Kayıt Duyurusu ve Önemli Tarihler
Online kayıt yaptıracak olan öğrenciler için ek bilgilere buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.
  • 16-17-18 EYLÜL 2009 Kayıt haftası ve danışman onayları
    (Sistem 18 EYLÜL akşamı kapatılacaktır.)
  • 23 EYLÜL 2009 Danışman onayları, Fakülte ve Enstitülerde derslerin başlaması
  • 01 - 02 Ekim 2009 Ders ekleme-bırakma

Atılım Üniversitesinde Eğitim-Öğretim ücretlidir. Programlara devam edebilmek için ödenecek eğitim-öğretim ücreti ile diğer amaçlarla alınacak ücretler Mütevelli Heyeti tarafından belirlenir.

  • Burssuz öğrencilerin öğretim ücreti ödemeleri ile burslu öğrencilerin eğitime katkı payı ödemeleri için BANKA HESAP NUMARALARI :

    İşBankası Kavaklıdere Şubesi, Hesap No: 3417932 (Dolar Hesabı)
    İşbankası Kavaklıdere Şubesi, Hesap No: 718817 (Türk Lirası Hesabı)
    İşbankası Kavaklıdere Şubesi, Hesap No: 612237 (Türk Lirası Hesabı)
    Şekerbank Yenişehir Şubesi , Hesap No: 3101828-9 (Dolar Hesabı)
    Şekerbank Yenişehir Şubesi , Hesap No: 3202325-1 (Türk Lirası Hesabı)

Kayıt programı öğrencilerin ödeme bilgilerini kontrol edecektir.Burssuz ve %50 burslu öğrenciler giriş yılına göre ödemekle yükümlü oldukları öğretim ücretinin ilk yarısını , burslu öğrenciler ise eğitime katkı payının ilk yarısını kayıtlardan önce yukarıda belirtilen banka hesap numarasına ödemek zorundadırlar. Öğrencilerin ders kayıtlarını yaptırabilmeleri için öğretim ücretlerini yatırmaları gerekmektedir.

Atılım Üniversitesi Öğrenci Kayıt-Kabul Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Sınav Yönetmeliğinin:
  • 2000-2001 Eğitim-Öğretim yılından itibaren kayıt yaptıran öğrenciler için 8.maddesi,
  • 2000-2001 Eğitim-Öğretim yılından önce kayıt yaptıran öğrenciler için 7.maddesi hükümlerine göre:
    "...Öğrenciler her dönem başında Rektörlükçe ilan edilecek süreler içinde o döneme ait öğretim ücretini ödeyerek kayıtlarını yenilemek zorundadırlar..."
    Bu çerçevede öğretim ücretini ödemeyen burssuz öğrenciler ile eğitime katkı payını ödemeyen burslu öğrenciler kayıtsız durumuna düşeceklerdir.

Atılım Üniversitesi Öğrenci Kayıt-Kabul Önlisans ve Lisans Yönetmeliğinin 28. maddesinde " Haklı ve geçerli nedenleri olan öğrenciler fakülte dekanlıklarına veya yüksekokul müdürlüklerine başvurarak izin isteyebilirler. Bu öğrenciler Üniversite Yönetim Kurulu Kararı ile izinli sayılabilirler... haklı ve geçerli nedenlerle izinli sayılan yada geçerli hastalık raporu olan öğrenciler, raporlu yada izinli geçen süreler için eğitim-öğretim ücretlerinin yarısını öderler" hükmü yer almaktadır.

 

KAYITLARA İLİŞKİN BİLGİLER
  • Kayıtlar http://sis.atilim.edu.tr adresinden "Student Entrance" linki kullanılarak yapılacaktır.
  • WEB üzerinden uzaktan(online) kayıt olma imkanı bulunmaktadır. Bunun için sis.atilim.edu.tr adresi kullanılacaktır. Öğrenci kullanıcı adı; öğrenci numarası, şifresi ise T.C. kimlik numarasının ilk 6 hanesidir. Daha geniş bilgi için Öğrenci İşleri'ne başvurabilirsiniz. Öğrenciler WEB üzerinden ders kayıtlarını yaptıktan sonra danışmanlarından onay almaları gerekmektedir. Danışman onayı alınmamış kayıtlar geçersiz sayılacaktır.
  • Lisans programlarına yeni başlayan öğrencilerin, düzensiz durumdaki öğrencilerin veya kayıt yaptıracağı dersler konusunda tereddütü bulunan öğrencilerin bilgisayar başına gitmeden önce danışmanlarını görmelerinde yarar vardır.
  • Kayıtlar 16 Eylül 2009 saat: 14.00'da başlayacaktır. 18 Eylül 2009 17:00'da sona erecektir.
  • Ders Ekleme-Bırakma 01 Ekim 2009 saat: 9.00'da başlayıp, 02 Ekim 2009 saat:17.00'de sona erecektir.
  • Öğrencinin kayıt işlemini tamamlaması için danışman onayı şarttır.
  • Danışman onayı alınmamış kayıtlar geçersizdir.
  • 16-17-18 Eylül  2009 tarihlerinde kaydını tamamlamış ve danışmanından onay almış olan öğrencilerin herhangi bir değişiklik yapmak istememeleri durumunda ders ekleme-bırakma süresi içinde (01-02 Ekim 2009 tarihinde) yeniden kayıt programına girmelerine gerek yoktur.

 

KİMLER NASIL KAYIT YAPMALI
  • İngilizce Hazırlık Sınıfı Öğrencileri : Hazırlık okulunu tekrar etmekte olan öğrencilerin derse devam edebilmeleri için öğretim ücretini ödemeleri gerekmektedir. Öğretim ücreti dekontları ile Hazırlık Okulu Müdürlüğü’ne başvurarak kayıt işlemini tamamlayacaklardır.
  • Birinci Sınıfa Başlayacak Öğrenciler: Danışmanları ile ilgili bilgiyi Bölüm Başkanlıklarından aldıktan sonra, almaları gereken dersleri Danışmanları ile belirlemeleri gerekmektedir.
  • Programlara Halen Devam Etmekte Olan Öğrenciler: Lisans Programlarına halen devam etmekte olan öğrenciler danışmanları ile görüştükten sonra interactive ortamda derslere kayıt işlemlerini yapacaklardır.
  • Çift Anadal / Yandal Programına Yeni Kabul Edilen Öğrenciler: Çift Anadal / Yandal Koordinatörlerini ilgili Bölüm Başkanlıklarından öğrendikten sonra almaları gereken derslere kayıt olacaklardır.. Öğrenciler kayıt anında hem Anadal Programının kaydını, hem de Çift Anadal / Yandal Programının kayıtlarını ayrı ayrı yaparak , her iki program için Danışmandan / Koordinatörden ayrı ayrı kayıt onayı almalıdır. Bu gruptaki öğrenciler , bir dersi hem anadal hemde çiftanadal / yandal programı için alıyorsa söz konusu derse her iki programda da kayıt yapmalı, aynı şekilde ders saydırma işlemi varsa her iki program için de ayrı ders saydırma işlemi yapmalıdır.
  • Lisans Programında Yatay Geçişi Kabul edilen Öğrenciler: Danışmanlarını ilgili Bölüm Başkanlıklarından öğrendikten sonra almaları gereken dersleri danışmanlarından öğrenecekler ve “Interactive ” ortamda kayıt işlemini yapacaklardır. Atılım Üniversitesi içinden yatay geçiş yapan öğrenciler önceki Bölümlerine kesinlikle kayıt olmayacaklardır.
  • Özel Öğrenciler: Hazırlık Okuluna Özel Öğrenci Statüsü ile kayıt olacak (ATÜSEM) öğrenciler, kayıt için gerekli olan belgeleri ( Lise Diploması , Nüfus Cüzdanı Sureti, İkametgah İlmuhaberi, Fotoğraf, Ücretin Yatırıldığına dair dekont ) Öğrenci İşleri Müdürlüğü’ne teslim ettikten sonra kayıt işlemlerini tamamlamış olacaklardır.
  • Bir önceki dönemde/dönemlerde dönem izni almış olan öğrenciler: İzinli öğrenciler, sürenin bitiminde dönem kayıtlarını yaptırarak öğrenimlerine kaldıkları yerden devam ederler. Ruhsal sağlık nedeni ile Rapor alan öğrenciler, sağlık durumlarının düzeldiğini Sağlık Kurulu Raporu ile belgelendirmek zorundadır.

 

LİSANSÜSTÜ PROGRAMLARA YENİ KABUL EDİLEN ÖĞRENCİLERİN KAYITLARI
Evrak Teslim Yeri:

Sosyal Bilimler Enstitüsüne Kabul Olan Öğrenciler:
Reşit Galip Cad. Türkan Sok. G.O.P / ANKARA

Fen Bilimleri Enstitüsüne Kabul Olan Öğrenciler:
Kızılcaşar Mahallesi, 06836 İncek Gölbaşı / ANKARA

 
YÖNETMELİKTEN ÖZET BİLGİLER
Ön-Koşullu Dersler

Ders kayıtları sırasında ön-koşullu derslere kayıt olabilmek için, daha önce bu dersin önkoşulunun sağlanmış olması gerekmektedir.(Her iki yönetmelik’e göre öğrenim gören öğrenciler)

Ders Yükü

Bir öğrencinin her dönemde alacağı ders yükü öğrencinin kayıtlı olduğu bölümün programında belirtilen yüktür. Öğrenci danışmanın önerisi ve Bölüm Başkanı’nın onayı ile dönem ders yükü en çok iki ders azaltılıp arttırılabilir.Ancak, iki ders arttırılabilmesi için öğrencinin genel not ortalamasının 2.00 ve üstü olması gerekir. Bir dönemde “başarısız” durumda olan öğrenciler yalnız ders azaltabilirler,arttıramazlar.

Tekrarlanması Gereken Dersler

Öğrenciler tekrarlamak zorunda oldukları dersleri ( FD,FF,W veya U notu alınan dersler) yönetmelik gereği açıldıkları ilk dönemde almak zorundadırlar.

Lisans programlarında daha önce geçer not alınan dönemden sonraki en geç üç dönem içinde alınmak koşulu ile ders tekrarlanabilir. Üç dönemden önceye ait geçer not alınan bir ders tekrarlanmaz.Tekrarlanan derste, önceki not ne olursa olsun,alınan son not geçerlidir.

"Repeat" Durumundaki Öğrencilerin Ders Tekrarı:

Genel not ortalaması ve /veya dönem not ortalaması 2.00’nin altında olan lisans öğrencileri başarısız sayılırlar.Başarısız öğrencilerden ikinci veya daha üst dönem öğrencisi olanların öğrenimlerini devam ettirebilmeleri için kayıtlı bulundukları dönem sonu itibariyle genel not ortalamalarının en az 1.70 olması gerekir. Kayıtlı bulundukları dönem sonunda genel not ortalaması 1.70’den daha düşük olan 2. ve daha üst dönemdeki bir öğrencinin daha önce almadığı bir dersi alabilmesi için genel not ortalamasını1.70’ e çıkarması gerekir.Bu durumdaki öğrenciler genel not ortalamalarını belirtilen düzeye çıkartıncaya kadar daha önce aldıkları dersleri ( “W” notu aldıkları dersler hariç) tekrarlar.”Repeat” durumundaki bu öğrencilerin alabilecekleri dersler şunlardır:

  • Daha önce FF,FD notu alınan dersler
  • 3 Dönem öncesine kadar geçer not alınan dersler
  • Daha önce geçer not alınan ve not yükseltmek amacı ile tekrar alınan ancak, W edilen dersler
  • Daha önce alınan ya da alınmayan kredisiz dersler
  • Daha önce alınan seçimlik bir dersin yerine saydırmak ( Replacement ) kaydıyla daha önce alınmayan seçimlik dersler.
"Repeat" Durumundaki Öğrencilerin Alamayacakları Dersler:
  • Daha önce alınmayan kredili dersler
  • W notu alınan dersler
 
DERS SAYDIRMA İŞLEMLERİ:

Yönetmelik gereği öğrenciler FF,FD,U ve W notu aldıkları dersleri tekrarlamak zorundadırlar. Geçer not alınan dersler de not yükseltmek amacı ile tekrarlanabilir. Tekrarlanan dersler için “ Ders Saydırma / Replacement” işlemi yapılması gerekir. Ders saydırma işlemi, öğrenciler tarafından kayıt programı aracılığı ile kayıtlar sırasında yapılır. Geriye dönük gerekçeli ders sayımları ancak Fakülte / Enstitü Yönetim Kurulu Kararı ile mümkündür.

 
DERS SAYDIRMA İŞLEMİNE İLİŞKİN KURALLAR:
  • Sonra alınan ders, daha önce alınmış ders yerine saydırılabilir.
  • Ders sayımı yapılan dersler birebir eşlenmiş olmalıdır.
  • Aynı dönemde alınan dersler birbirinin yerine sayılamaz.
  • Daha önce geçer not ( DD ve üzeri ) alınan bir dersin yerine sayılacak dersin daha önce alınmış olan dersten sonraki en geç üç dönem içinde alınmış olması gereklidir.( Lisans Programlarında)
  • "W" notu alınmış olan ders yerine daha sonra alınmış bir dersin sayılması zorunludur. ( Lisans Programlarında)
  • Zorunlu bir ders yerine herhangi bir başka ders saydırmak mümkün değildir.
 
DÖNEM İZİNLERİ:
Azami izin süreleri

Öğrencilere bir defada iki dönem, tüm öğretim sürelerinde toplam dört dönem izin verilebilir.

İzin Gerekçeleri

Ailevi ,sağlık ve akademik nedenle ( alacak dersinin bulunmaması ) izin alınabilir.

Başvurma Süresi

İzin isteklerinin dönem başında ve ders alma süreleri bitmeden yapılması esastır.Ani hastalık ve beklenmedik haller dışında bu süreler bittikten sonra yapılacak başvurular işleme konulmaz

Başvuru Yeri

İzin gerekçesini belirten bir dilekçe ile Bölüm Başkanlığına başvuru yapılır.Dekanlık onayından geçtikten sonra Üniversite Yönetim Kurulunda kesinleşir. Öğrenci İşleri Müdürlüğü tarafından öğrenciye bilgi verilir.